НАКАЗ

Відповідно Постанови Головного державного санітарного лікаря України від 22.08.2020№ 50«Про затвердження протиепідемічних заходів у закладах освіти на період карантину у зв'язку з поширенням коронавірусної хвороби (СОVID-19)», Листа МОН від 28.08.2020 № 1/9-490 «Щодо створення безпечних умов організації освітнього процесу у 2020/2021 навчальному році», з метою створення безпечних умов організації освітнього процесу у 2020-2021 навчальному році

НАКАЗУЮ:

1. Затвердити «Процедуру проведення вхідного скринінгу та правила поведінки персоналу закладу освіти» (додаток 1).

2. Затвердити «Процедуру проведення вхідного скринінгу учнів на наявність ознак інфекційного захворювання» (додаток 2).

3. Затвердити «Алгоритм дій керівника закладу загальної середньої освіти

І-ІІ ступенів № 2 села Балаклея у разі виявлення у здобувача освіти ознак гострого респіраторного захворювання» (додаток 3).

4. Затвердити «Алгоритм дій керівника закладу загальної середньої освіти

І-ІІ ступенів № 2 села Балаклея у разі отримання позитивного тесту наSARS-CoV-2у здобувача освіти» (додаток 4).

5. Затвердити «Алгоритм дій в закладі загальної середньої освіти І-ІІ ступенів № 2 села Балаклея якщо наСОVID-19захворів працівник закладу» (додаток 5).

6. Затвердити «Порядок інформування директором закладу учасників освітнього процесу про випадокСОVID-19у ЗЗСО» (додаток 6).

7. Затвердити «Рекомендації щодо гігієни рук у загальноосвітньому навчальному закладі» (додаток 7).

8. Затвердити «Рекомендації щодо безпеки повітря закритих приміщень» (додаток 8).

9. Затвердити «Вимоги до прибирання та дезінфекції приміщень» (додаток 9).

10. Затвердити «Загальні рекомендації щодо організації безпечного навчального процесу» (додаток 10).

11. Затвердити «Загальні рекомендації щодо організації безпеки харчування» (додаток 11).

Директор школи Мінченко Т. О.

ДОДАТОК 1
до наказу по закладу
загальної середньої освіти
І-ІІ ступенів № 2 с. Балаклея
від 01.09.2020 р №

Процедура проведення вхідного скринінгу та правила поведінки персоналу закладу освіти

1. Увесь персонал закладу проходить термометрію перед початком робочого дня. Результати процедури фіксуються Журналі термометрії персоналу для контролю виконання термометрії.

2. Відповідальна особа (медична сестра або інша уповноважена особа) оглядають персонал закладу перед початком роботи на наявність симптомів гострого респіраторного захворювання (кашель, нежить, осиплість голосу, почервоніння очей).

3. У разі виявлення співробітника з підвищеною температурою тіла або з вищевказаними симптомами, такий співробітник не допускається до роботи з рекомендаціями звернутись за медичною допомогою до сімейного лікаря. Про такий випадок повідомляється директору та робиться відмітка в Журналі термометрії про недопущення до роботи.

4. При появі підвищеної температури тіла (вище 37,1°С) або респіраторних симптомів вдома працівник закладу повідомляє в телефонному режимі свого безпосереднього керівника та не виходить на роботу, одночасно звертаючись за медичною допомогою.

5. Слід обмежити близькі контакти між персоналом. За можливості максимально використовувати засоби зв’язку (інтернет, телефон) для вирішення питань, що не потребують особистої присутності.

ДОДАТОК 2
до наказу по закладу
загальної середньої освіти
І-ІІ ступенів № 2 с. Балаклея
від 01.09.2020 р №

Процедура проведення вхідного скринінгу здобувачів освіти на наявність ознак інфекційного захворювання

1. Зустріч дітей зранку здійснюється відповідальною особою (медичною сестрою або вчителем (черговим вчителем або класним керівником) на вулиці.

2. Застосування засобів захисту (масок, щитків, респіраторів, рукавичок) при таких контактах недоцільне.

3. Відповідальна особа проводить вимір температури тіла та візуальний огляд дитини на наявність інших симптомів інфекційного захворювання (кашель, нежить, осиплість голосу, почервоніння очей), запитує про самопочуття у дитини та/або у дорослого, який її супроводжує.

4. Вимір температури тіла проводиться безконтактним термометром на ділянці зап’ястка або бокових частин шиї (враховуючи інструкцію до використання термометра).

5. Якщо у дитини визначено температуру тіла вище 37,1°С або наявні інші симптоми респіраторного захворювання (кашель, нежить, осиплість голосу, почервоніння очей) дитина до занять не допускається.

ü Якщо дитина прийшла у супроводі дорослого, вона відправляється додому з рекомендацією звернутись до сімейного лікаря.

ü Якщо дитина прийшла сама, то на дитину одягається медична маска, викликається медична сестра, що проводить дитину до кімнати ізоляції. По телефону викликаються батьки дитини та за необхідності - швидка медична допомога.

7. Дані дитини, в якої виявлені респіраторні симптоми або підвищена температура тіла, записуються та передаються медичній сестрі закладу для введення обліку таких дітей.

8. Після того, як дитина з підвищеною температурою тіла або респіраторними симптомами була відсторонена від навчального процесу, до навчального закладу вона може повернутись лише після одужання та отримання довідки від сімейного лікаря про те, що вона здорова та може бути допущена до відвідування навчального закладу.

ДОДАТОК 3
до наказу по закладу
загальної середньої освіти
І-ІІ ступенів № 2 с. Балаклея
від 01.09.2020 р №

Алгоритм дій керівника закладу загальної середньої освіти І-ІІ ступенів № 2 села Балаклея у разі виявлення у здобувача освіти ознак гострого респіраторного захворювання

1. У разі виявлення у здобувача освіти ознак гострого респіраторного захворювання, до приїзду батьків або інших законних представників дитини, здобувачі освіти знаходяться в масках постійно до вирішення питання щодо направлення їх додому чи до закладу охорони здоров'я.

2. До прийняття відповідного рішення необхідно направити здобувача освіти до ізолятора в супроводі працівника закладу освіти (медичного працівника закладу або, в разі відсутності медичного працівника, класного керівника або іншого працівника закладу (далі - уповноважена особа), визначений керівником закладу або його заступником) та невідкладно поінформувати батьків (інших законних представників). Переконайтеся в тому, що батьки здобувача освіти знають, як зв'язатися з уповноваженою особою. Ця особа має бути забезпечена стандартними засобами захисту, а також повинна дотримуватися заходів безпеки при догляді за особами з підозрою на СОVID-19: носити маску і дотримуватися необхідної дистанції.

У разі, якщо дитина налякана і болісно переживає власний стан, уповноважена особа має заспокоїти дитину і залишатися з нею в окремому приміщенні, що добре провітрюється, не знімати маску і дотримуватися дистанції.

3. Медичний працівник або уповноважена особа має надіслати екстренне повідомлення форми 058/о про підозру на інфекційне захворювання до лабораторного центру (відповідного його підрозділу).

4. Медичний працівник або уповноважена особа закладу реєструє випадок в журналі реєстрації форми 060/о.

5. Медичний працівник або уповноважена особа телефонує батькам та/або сімейному лікарю, викликає (за потреби) швидку допомогу, після прибуття батьків відправляє з ними дитину додому. За наявності показань для госпіталізації швидка медична допомога доставляє дитину до стаціонару.

6. Медичний працівник або уповноважена особа співпрацює з епідеміологами лабораторного центру в ході епідеміологічного розслідування і допомагає їм визначати коло контактних осіб:

· які знаходилися разом в одному приміщенні (класі);

· які контактували в побуті.

7. Ніхто з працівників ЗЗСО, у тому числі медичний працівник чи уповноважена особа, які опікуються підозрілим випадком або підтвердженим випадком СОVID-19, не має права розголошувати імені хворого або того, у кого підозрюють СОVID-19, задля збереження лікарської таємниці.

ДОДАТОК 4
до наказу по закладу
загальної середньої освіти
І-ІІ ступенів № 2 с. Балаклея
від 01.09.2020 р №

Алгоритм дій керівника закладу загальної середньої освіти І-ІІ ступенів № 2 села Балаклея у разі отримання позитивного тесту наSARS-CoV-2у здобувача освіти

У разі отримання позитивного результату тестування на SARS-CoV-2 здобувача освіти необхідно:

1) направити додому на самоізоляцію контактних осіб (клас, групу) (згідно з Додатком 2 до Стандартів медичної допомоги «Коронавірусна хвороба (СОVID-19)») на 14 днів.

2) забезпечити позачергове проведення дезінфекції та генеральне прибирання приміщення школи/класу;

3) для класу/групи, яка перебуває на самоізоляції, організувати освітній процес за допомогою технологій дистанційного навчання;

4) якщо захворювання на СОVID-19 підтвердилося і в контактних осіб, директор школи може прийняти рішення про організацію освітнього процесу за допомогою технологій дистанційного навчання для кількох класів або закладу освіти в залежності від наявності підтверджених випадків в одному чи кількох класах;

5) медичний працівник закладу або уповноважена особа має співпрацювати з епідеміологами лабораторного центру в ході епідеміологічного розслідування.

ДОДАТОК 5
до наказу по закладу
загальної середньої освіти
І-ІІ ступенів № 2 с. Балаклея
від 01.09.2020 р №

Алгоритм дій в закладі загальної середньої освіти І-ІІ ступенів № 2 села Балаклея якщо на СОVID-19 захворів працівник закладу

1) Працівнику ЗЗСО, який перебував у контакті з особами, в яких лабораторно підтверджено захворювання на СОVID-19, не виходить на роботу та невідкладно звертається за медичною допомогою.

2) Якщо температура, кашель, нежить у працівника школи з'явилися під час роботи, він має невідкладно залишити заклад освіти і звернутися до закладу охорони здоров'я за медичною допомогою; якщо ж у нього виникли такі небезпечні симптоми, як задишка, частий сухий кашель, біль у грудній клітці, температура, яку складно знизити, виражена блідість чи синюшність шкіри, повторне блювання, необхідно викликати екстрену допомогу, попередивши медиків, що є підозра на СОVID-19.

3. У приміщенні, де знаходився хворий вчитель/працівник, слід провести поза графіком провітрювання та дезінфекцію поверхонь.

ДОДАТОК 6
до наказу по закладу
загальної середньої освіти
І-ІІ ступенів № 2 с. Балаклея
від 01.09.2020 р №

Порядок інформування директором закладу учасників освітнього процессу про випадок СОVID-19 у ЗЗСО

1. Переконатися, що працівникам закладу освіти та батькам школярів відомо, що ніхто не має відвідувати школу, якщо у нього температура, кашель, нежить. Переконатися, що вони розуміють, що мають залишатися вдома, якщо контактували з хворим.

2. Попросити, у разі підозри, контакту чи хвороби на СОVID-19 вчителів/працівників школи і батьків учнів повідомляти про це вчителя/медичного працівника/адміністрацію.

3. Нагадувати працівникам школи та батькам учнів про особливу небезпеку СОVID-19 та необхідність дотримуватися дистанції, регулярно мити руки, уникати скупчення людей, провітрювати приміщення.

4. Пояснювати, як можна зменшити стрес: більше спілкуватися з рідними телефоном або онлайн, займатися улюбленими справами.

5. Порадити батькам, як зробити родинне помешкання безпечнішим для дорослих та дітей (регулярно дезінфікувати поверхні й провітрювати приміщення).

6. Закликати звертатися до лікаря/лікарки телефоном у разі появи небезпечних симптомів.

ДОДАТОК 7
до наказу по закладу
загальної середньої освіти
І-ІІ ступенів № 2 с. Балаклея
від 01.09.2020 р №

Рекомендації щодо гігієни рук у загальноосвітньому навчальному закладі

Миття рук з милом

1. Основним заходом гігієни рук в умовах навчального закладу є миття з милом.

2. Використання антисептику доцільне лише в тому випадку, коли немає доступу до води та мила.

3. Протирання рук вологими серветками з метою знезараження або в якості заміни миття рук недоцільне та неефективне.

4. Миття рук з милом необхідне у таких випадках:

перед початком роботи та після прогулянки

перед прийомом, приготуванням та роздачею їжі

після відвідування туалету

коли руки явно забруднені.

5. Тертя рук з милом повинно тривати не менше 30-40 секунд.

6. Кожен рукомийник для миття рук має бути обладнаний рідким милом в дозаторі та одноразовими рушниками.

7. Дозатор для мила треба мити та дезінфікувати перед кожним наповненням новою порцією, якщо місткість для мила багаторазова.

8. Тверде мило не рекомендовано в місцях загального користування.

Обробка рук антисептиком

1. Кількість антисептику на одну обробку – не менше 3 мл. Якщо неможливе використання настінних або настільних дозаторів помпового типу, слід надавати перевагу кишеньковим санітайзерам з кришкою, що може відкриватись та закриватись одним пальцем.

2. Для ефективної обробки рук використовувати антисептичні засоби з загальним вмістом спирту не менше 60%.

3. Обробка рук антисептиком проводиться методом втирання протягом 30 секунд.

4. Перед нанесенням антисептику руки мають бути повністю сухі. Нанесення антисептику на вологі руки подразнює шкіру та знижує ефективність дії антисептичного засобу.

5. Медичні рукавички потрібно використовувати лише у медичних пунктах та за показаннями. Використання медичних рукавичок іншим персоналом поза медичними закладами є неефективним та створює ризики розповсюдження збудників інфекційних захворювань.

ДОДАТОК 8
до наказу по закладу
загальної середньої освіти
І-ІІ ступенів № 2 с. Балаклея
від 01.09.2020 р №

Рекомендації щодо безпеки повітря закритих приміщень

1. Найкращим методом дотримання безпеки повітря закритих приміщень є провітрювання приміщень.

2. Рекомендовано розробити погодинний графік провітрювання приміщень з відмітками про виконання.

3. При провітрюванні приміщень слід забезпечити безпеку дітей. Рекомендовано встановлення замків та фізичних обмежувачів на вікна, для того, щоб діти не змогли відкрити вікно самостійно або випасти.

4. Слід проводити контроль мікроклімату закритих приміщень, а саме температури повітря за допомогою термометру. Термометр рекомендовано розміщувати в усіх приміщеннях, де знаходяться діти.

ДОДАТОК 9
до наказу по закладу
загальної середньої освіти
І-ІІ ступенів № 2 с. Балаклея
від 01.09.2020 р №

Вимоги до прибирання та дезінфекції приміщень

1. В приміщеннях закладу для прибирання рекомендується використовувати миючий засіб (поверхнево-активна речовина).

2. «Прибирання» вуличних майданчиків з дезінфекційним засобом є недоцільним для профілактики розповсюдження інфекцій.

3. У кожному приміщенні має бути наявний графік прибирань з відмітками про виконання.

4. При прибиранні слід пересуватись від чистих об’єктів до брудних та від розташованих вище до розташованих нижче.

5. У період підвищеної захворюваності на гострі респіраторні інфекції особливу увагу приділяти обробці висококонтактних поверхонь (ті поверхні, до яких найчастіше торкаються руками).

6. Необхідно скласти та затвердити перелік вискококонтактних поверхонь у кожному приміщенні (наприклад, ручки дверей з двох сторін, робочі столи, клавіатури комп’ютерів, пульти, поручні, крани тощо).

7. Рекомендовано використовувати для дезінфекції контактних поверхонь спиртовмісні дезінфекційні засоби. Використання хлорвмісних засобів може мати негативний вплив на здоров’я людей, якщо в приміщенні, де проводиться обробка, погана вентиляція.

8. Для дезінфекції поверхонь слід надавати перевагу протиранню поверхонь серветкою, змоченою в дезінфекційному розчині. Серветка має бути вологою від засобу. У наявності мають бути промарковані серветки для протирання різних зон чистоти. Протирання поверхонь потрібно здійснювати при відсутності дітей та за умови провітрювання приміщень.

9. Миття іграшок проводиться в мильному розчині щоденно після завершення роботи. Усі іграшки, які знаходяться в закладі, мають бути виготовлені з матеріалів, що можуть митися.

10. Миття підлоги в загальних приміщеннях рекомендовано здійснювати з використанням миючих розчинів. Використання дезінфекційних розчинів для миття підлоги не приводить до підвищення рівня безпеки закладу та може мати токсичний вплив унаслідок випаровування. В туалетах для миття підлоги доцільно використовувати дезінфекційні засоби, надаючи перевагу четвертинним аммонієвим сполукам (ЧАС) або засобам на основі перекису водню.

11. Прибирання приміщень слід проводити тільки в побутових захисних рукавичках. Допускається багаторазове використання таких рукавичок за умови їх непошкодженої структури. Рукавички потрібно змінювати при переході з однієї зони чистоти (від однієї групи поверхонь) до іншої і при переході з миття підлоги до дезінфекції/миття поверхонь. Допустимо використовувати одну пару рукавичок за умови, якщо спочатку проходить обробка контактних поверхонь, а потім миття підлоги, але не навпаки.

12. Весь прибиральний інвентар повинен мати чітке маркування відповідно до зони, яку ним прибирають. Маркування може проводитись як за допомогою нанесення надписів на інвентар, так і за кольором. При маркуванні за кольором, «кодування» повинно бути зафіксовано письмово та розміщено в кімнаті для зберігання інвентарю для інформування персоналу.

13. Весь прибиральний інвентар має бути виготовлений з матеріалу, що підлягає дезінфекції. Інвентар має бути чистим та непошкодженим. Не можна використовувати для прибирання дерев’яний інвентар, адже такий інвентар неможливо ефективно продезінфікувати.

14. Після завершення прибирання весь інвентар слід продезінфікувати: твердий інвентар - методом зрошення або протирання; ганчірки/мопи замочуються в дезінфекційному розчині на час експозиції за інструкцією до засобу з наступним споліскуванням водою.

15. Персонал, який проводить прибирання, повинен слідкувати за гігієною рук та ретельно мити руки з милом після зняття рукавичок та завершення прибирання. У разі відсутності доступу до води слід обробити руки антисептиком.

16. У закладі повинна бути призначена відповідальна особа для приготування дезінфекційних розчинів. Відповідальна особа забезпечується респіратором, засобом захисту очей, водонепроникним фартухом та рукавичками.

17. Дезінфекційні розчини повинні готуватись в спеціально відведеній кімнаті, в якій є можливість проводити провітрювання для зменшення кількості випаровування. Доступ до кімнати має бути обмежений для персоналу та заборонений для дітей.

18. В кімнаті для розведення розчину мають бути наявні інструкції до засобу, що використовується. Дозволяється використання лише дезінфекційних засобів, на які є сертифікати якості, та які мають маркування стосовно придатності для застосування у навчальних закладах.

19. Тара, в якій готується розчин, має бути щільно закрита та промаркована, із зазначенням дати приготування, кінцевого терміну споживання, назви та концентрації розчину.

20. Весь прибиральний інвентар повинен зберігатися в окремому приміщенні. Не можна зберігати прибиральний інвентар разом з харчовими продуктами, біля унітазів, рукомийників, навчального та технологічного обладнання. У кімнаті для зберігання прибирального інвентарю має бути обладнане місце для сушіння мопів/ганчірок. Сушіння інвентарю на батареях, відрах не допускається.

Орієнтовна частота та метод обробки окремих поверхонь

Поверхні Періодичність Метод обробки Склад засобу
Підлога 2 рази в день та в міру забруднення Миття Мийний засіб
Висококонтактні поверхні (ручки дверей, вимикачі, робочі столи, парти, побутові прилади, клавіатури, пульти, сантехнічні прилади, крани, спинки на стільцях тощо) 2-3 рази в день Протирання Перевагу слід надавати спиртовмісним засобам, допустимо використовувати засоби на основі четвертинних амонієвих сполук. Хлорвмісні засоби можуть мати негативний вплив на здоров’я співробітників та дітей.
Санітарні кімнати, туалети 2 рази в день та за необхідності Миття Мийний засіб, засоби на основі четвертинних амонієвих сполук (ЧАС) або перекису водню. У випадку обмеженого бюджету можливе використання хлорвмісних засобів, за умови забезпечення провітрювання та відсутності дітей в приміщенні під час обробки.

ДОДАТОК 10
до наказу по закладу загальної середньої освіти
І-ІІ ступенів № 2 с. Балаклея
від 01.09.2020 р №
від 01.09.2020 р №

Загальні рекомендації щодо організації безпечного навчального процесу

1. Розглянути можливість тимчасового виведення з навчального процесу груп ризику (особи старше 60 років, особи з захворюванням серцево-судинної системи, цукровим діабетом).

2. Переглянути організацію робочих місць учнів з забезпеченням фізичної дистанції між ними не менше 1 метра.

3. Надавати перевагу заняттям на свіжому повітрі.

4. Проводити навчання дітей гігієні рук, етикету кашлю.. Для молодших дітей рекомендовано розробити план занять в ігровій формі.

5. Відтермінувати масові заходи, збори в закритих приміщеннях. За необхідності, можлива організація заходів на вулиці, з дотриманням фізичної дистанції.

6. Бесіди з батьками, опікунами рекомендовано здійснювати по телефону, через електронні пошти та соціальні мережі.

7. Проводити пропаганду вакцинації, а також бесіди з батьками (у разі відмови вакцинувати дітей, які не мають медичних протипоказань). Особливу увагу слід

приділити вакцинації від грипу до початку епідсезону. Рекомендовано проводити вакцинацію від грипу всім співробітникам навчального закладу, від пневмококкової інфекції – за показаннями.

ДОДАТОК 11
до наказу по закладу
загальної середньої освіти
І-ІІ ступенів № 2 с. Балаклея
від 01.09.2020 р №

Загальні рекомендації щодо організації безпеки харчування

1. Рекомендовано провести розрахунок максимальної кількості учнів, що можуть одночасно отримувати (на лінії роздачі) та приймати їжу, не порушуючи фізичної дистанції 1 метр.

2. На основі розрахунку підготувати карти розміщення учнів в їдальні по змінах. За потреби, провести перепланування розміщення столів та лінії видачі.

3. Розрахувати оптимальну кількість змін прийому їжі, виходячи з розрахунку та карт розміщень.

4. Розрахувати загальну тривалість періоду прийому їжі всіма учнями з урахуванням 15-хвилинного інтервалу на провітрювання приміщень через вікна/фрамуги та двері після кожної зміни.

5. На основі розрахунків та за потреби переглянути розклад уроків з метою оптимізації кількості змін для харчування, зменшення періоду зберігання готової їжі та зниження ризиків при її зберіганні та приготуванні.

Інструкція з охорони праці щодо профілактики захворювань на коронавірусну інфекцію, спричинену
COVID-19

І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1.Інструкція з охорони праці для працівників закладу загальної середньої освіти І-ІІ ступенів № 2 села Балаклея щодо профілактики захворювань на коронавірусну інфекцію спричинену COVID-19 розроблена у відповідності до Закону України «Про охорону праці» (Постанова ВР України від 14.10.1992 № 2694-XII) в редакції від 20.01.2018р, на основі «Положення про розробку інструкцій з охорони праці», затвердженого Наказом Комітету по нагляду за охороною праці Міністерства праці та соціальної політики України від 29 січня 1998 року № 9 в редакції від 30 березня 2017 року, з урахуванням Положення про організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу в установах і закладах освіти, затвердженого Наказом Міністерства освіти і науки України 26 грудня 2017 року N 1669, постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 № 211 «Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19», листа Міністерства освіти і науки України від 11.03.2020 №1/9-154, Постанови Головного державного санітарного лікаря України від 22.08.2020№ 50«Про затвердження протиепідемічних заходів у закладах освіти на період карантину у зв'язку з поширенням коронавірусної хвороби (СОVID-19)», Листа МОН від 28.08.2020 № 1/9-490 «Щодо створення безпечних умов організації освітнього процесу у 2020/2021 навчальному році».

1.2 Дана інструкція поширюється на всіх працівників закладу освіти та її виконання є обов’язковим.

ІІ. ВИМОГИ З ОХОРОНИ ПРАЦІ ПРАЦІВНИКІВ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ ЩОДО ЗАПОБІГАННЯ ПОШИРЕННЮ ІНФЕКЦІЇ, СПРИЧИНЕНОЇ КОРОНАВІРУСОМ COVID-19

2.1 Коронавіруси – це велика родина респіраторних вірусів, що можуть спричиняти захворювання: від звичайної застуди до тяжкого гострого респіраторного синдрому. Основними клінічними ознаками та симптомами коронавірусу є гарячка та утруднене дихання.

2.3 У разі появи симптомів, що свідчать про гострі респіраторні захворювання рекомендується звернутися до лікаря та надати відомості про місця, де працівник перебував останнім часом, чи були в оточенні особи з ознаками респіраторних захворювань або хворі на COVID-19.

2.4 Дотримуватися дистанції у громадських місцях: триматися від людей на відстані мінімум одного метра( приблизно три кроки).

2.5 Дотримуватися звичайних правил гігієни при відвідуванні продуктових ринків, де продаються продукти тваринного походження.

2.6. Уникати будь-яких контактів з тваринами (бродячими котами та собаками, гризунами).

ІІІ. ВИМОГИ З ОХОРОНИ ПРАЦІ ТА БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ ПРАЦІВНИКІВ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ ПІД ЧАС ПЕРЕБУВАННЯ НА РОБОЧОМУ МІСЦІ

3.1. Ретельно і часто мити руки з милом (тривалість процедури – 20-40 секунд) чи обробляти їх антисептиком.

3.2. Уникати скупчення людей.

3.3. Використовувати захисну маску, змінюючи її на нову кожні три години. Вона має щільно прилягати, покривати ніс і рот. Використані маски викидаються в спеціальні урни «Для використаних масок».

3.3.1. Педагогічним працівникам одягати маску під час перебування у коридорах шкільного приміщення, а під час навчальних занять маску знімати.

3.4. В разі віднесення регіону до «помаранчевої» зони педагоги школи під час проведення уроків одягають медичний захисний щиток, працівники харчоблоку мають бути в захисних окулярах.

3.5. Дотримуватися елементарних правил особистої гігієни.

3.6. Регулярно провітрювати приміщення та здійснювати вологе прибирання.

3.7. Здійснювати щоденну дезінфекцію обладнання, робочої зони, захисних щитків та окулярів.

IV. ВИМОГИ З ОХОРОНИ ПРАЦІ ПРАЦІВНИКІВ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ ПІД ПІД ЧАС ПЕРЕБУВАННЯ ВДОМА

4.1 Ретельно і часто мити руки з милом чи обробляти їх антисептиком:

· тривалість процедури — 20–40с;

· вода має бути теплою (комфортної температури), а не холодною чи гарячою;

· обов’язкова процедура, якщо руки видимо забруднені, після приходу з вулиці, перед прийомом їжі, після відвідування туалету, якщо відсутній антисептик для рук;

· спиртовмісний антисептик для рук — розчин із вмістом спирту 60–80% або із 2% хлоргексидину (інші засоби, що реалізують як «антисептик для рук», наприклад, настій ромашки або розчини із 40% вмістом спирту, не є такими);

· антисептик має покривати всю поверхню шкіри рук (в середньому на одну обробку слід використовувати 3 мл розчину, а це 24–27 «пшиків» кишеньковим диспенсером, тому рекомендовано його просто наливати в долоню);

· тривалість обробки — близько 30 с;

· особливу увагу приділяти нігтям (там накопичується найбільше бруду);

· обов’язкова процедура в разі будь-яких контактів із (потенційно) забрудненими об’єктами;

· у разі частого користування антисептиком застосовувати крем для рук, щоб уникнути підсушування та утворення тріщин шкіри;

· контролювати доступ маленьких дітей до антисептика (він містить спирт і токсичний для прийому всередину).

4.2.Уникати скупчення людей.

4.3. Під час кашлю та чхання прикривати рот і ніс паперовою хустинкою. Використану хустинку варто негайно викинути в спеціально відведене місце та помити руки.

4.4. Уникати тісного контакту з усіма, хто має гарячку та кашель.

4.5. У разі виявлення симптомів захворювання інфекцією, спричиненою корона вірусом COVID-19, необхідно своєчасно звернутися до сімейного лікаря.

4.7. Не споживати сирих чи недостатньо термічно оброблених продуктів тваринного походження.

4.8.Використовувати захисну маску:

· обов’язково — якщо є ознаки хвороби, респіраторні симптоми (кашель, нежить);

· в разі перебування в місцях великого скупчення людей — з метою додаткового захисту: вона має покривати ніс і рот; вона має щільно прилягати, без відступів по краях;

· змінювати маску, щойно вона стала вологою;

· не чіпати зовнішню частину маски руками, а якщо доторкнулися, помити руки з милом чи обробити спиртовмісним антисептиком;

· заміняйте маску через кожні три години;

· не використовувати маску повторно.

V. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ У РАЗІ ПІДОЗРИ У ПРАЦІВНИКІВ ВІРУСНОГО ЗАХВОРЮВАННЯ

5.1 Інфікованому необхідно одягнути маску і негайно направити його до закладу охорони здоров’я.

5.2 Провести дезінфекцію поверхонь, з якими контактували працівники з ознаками захворювання за допомогою хлоровмісних або спиртовмісних засобів.

Кiлькiсть переглядiв: 325

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.