ОПОРНИЙ ЗАКЛАД ОСВІТИ
«БАЛАКЛЕЇВСЬКИЙ ЛІЦЕЙ ІМЕНІ ЄВГЕНІЇ ГУГЛІ»
БАЛАКЛЕЇВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Н А К А З
01.09.2023 Балаклея № 258-о
Про організацію виховної роботи
у 2023-2024 навчальному році
в ОЗО «Балаклеївський ліцей імені
Євгенії Гуглі» та філіях
Згідно Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про позашкільну освіту», Постанови Кабінету Міністрів України від 27.08.2010 №778 «Про затвердження Положення про загальноосвітній навчальний заклад», «Основних орієнтирів виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України», затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 17.12.2007 №1133, листа МОН України від 07.08.2022 року «Про деякі питання щодо організації виховної роботи щодо безпеки та благополуччя дитини у навчальних закладах у 2023/2024 навчальному році під час дії воєнного стану», Концепції про національно-патріотичне виховання дітей та молоді , з метою забезпечення виконання основних виховних завдань, впровадження інноваційних виховних технологій та створення цілісної виховної системи школи в 2023/2024 навчальному році
НАКАЗУЮ:
1. Заступнику директора з виховної роботи Матерацькій М.О., завідувачам філій Вовченко І.М., Бардіній А.А., Мех Н.В.:
1.1. Скоригувати в річному плані роботи на 2023-2024 навчальний рік розділ «Виховна робота в школі під час дії воєнного стану».
1.2. Здійснювати планування у відповідності до науково-методичної проблеми школи та пріоритетних напрямків виховної роботи.
1.3. Скласти графік проведення загальношкільних виховних заходів.
1.4. Тримати на контролі роботу щодо запобігання дитячого травматизму та профілактиці правопорушень.
1.5. Скласти план роботи методичного об’єднання класних керівників 1-11 класів та подати його на затвердження директору.
2. Педагогічному колективу школи:
2.1. Проводити виховну роботу згідно з програмою «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України» (затверджено наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту від 31.10. 2011 № 1243 «Про Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України» для 3-11 класів та Програма «Нова Українська школа» у поступі до цінностей» для учнів 1-11 класів.
2.2. Впроваджувати демократичну культуру через вироблення відповідних процедур для захисту прав дитини і формування демократичних цінностей: захищати права дитини, стати місцем, безпечним для дитини, і йдеться не лише про фізичну безпеку, а й про атмосферу довіри і взаємоповаги, де немає насильства та дискримінації.
2.3. Національно-патріотичне виховання виокремити як один з найголовніших напрямів виховної роботи.
2.4. При плануванні враховувати вікові та індивідуальні особливості учнів.
2.5. Звертати увагу на декількох гострих проблемах виховання молоді, які мають місце в дитячому середовищі і які притаманні сучасному українському суспільству:
- випадками булінгу;
- «смертельних квестів»;
- насильство над дітьми та жорстоке поводження з ними у сім’ї та з боку оточення;
- психологічні проблеми;
- негаразди у стосунках з дорослими та однолітками;
- майнові права дітей, питання встановлення опіки;
- безпека в Інтернеті.
2.6. Здійснювати педагогічний контроль за дотриманням учнями статуту і правил внутрішнього розпорядку школи, інших документів, що регламентують організацію навчально-виховного процесу.
2.7. Дотримуватися педагогічної етики, поважати гідність учня, захищати його від будь-якого фізичного та психічного насилля своєю діяльністю стверджувати повагу до принципів загальнолюдської моралі.
2.8. Приділяти більше уваги правовій освіті та національно-патріотичному вихованню школярів.
2.9. Пропагувати здоровий спосіб життя.
3. Організувати роботу з батьківськими активами (батьківські збори - 1 раз на чверть, батьківські лекторії, індивідуальні бесіди).
4. Тримати на контролі учнів девіантної поведінки.
5. Систематично проводити бесіди по профілактиці правопорушень та застереженню дитячого травматизму (за окремим планом).
6. Педагогу-організатору Петренко І.В.:
6.1. Взяти участь у складанні графіка проведення загальношкільних виховних заходів.
6.2. Втілювати у виховний процес концепцію національно-патріотичного виховання.
6.3. Надавати допомогу класним керівникам при організації роботи органу учнівського самоврядування.
6.4. Сприяти активній роботі волонтерського загону та роїв.
6.5. Тримати на контролі організацію дозвілля школярів та створити умови для задоволення ними своїх інтересів та потреб, цікавого і корисного проведення вільного часу.
7. Впроваджувати в школах факультативні курси, що орієнтовані на підсилення психологічної складової у вихованні дітей та учнівської молоді.
8. Затвердити алгоритм дій працівника навчального закладу у разі виявлення випадку насильства над дитиною (Додаток 1).
9. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника директора з виховної роботи та завідувачів філій Вовченко І.М., Бардіну А.А., Мех Н.В.
Директор Людмила МОСКОВЧЕНКО
Додаток 1
до наказу №258-о від 01.09.2023 р.
Алгоритм дій працівника навчального закладу у разі виявлення випадку насильства над дитиною
1. У випадках, коли ви маєте підозри жорстокого поводження з дитиною або є реальна загроза його вчинення (удома, з боку однолітків, інших працівників навчального закладу або інших осіб), ваші дії:
2. Повідомити про це в усній чи письмовій формі адміністрацію навчального закладу
3. Самостійно письмово повідомити про це територіальний підрозділ служби у справах дітей за місцем проживання дитини.
4. Самостійно повідомити про виявлений факт жорстокого поводження з дитиною територіальний відділ ювенальної превенції.
5. У випадках, коли до вас звернулася дитина з усною скаргою щодо жорстокого поводження з нею, ваші дії:
5.1.Оформити звернення дитини у письмовій формі та передати його до адміністрації навчального закладу;
5.2.Оформити звернення дитини у письмовій формі та передати його до територіального підрозділу служби у справах дітей;
5.3.Оформити звернення дитини у письмовій формі та передати його до органів ювенальної превенції;
5.4.Повідомити про це в усній чи письмовій формі від свого імені вказані (перераховані) вище органи.
6. У випадках, коли ви стали свідком жорстокого поводження з дитиною, ваші дії:
6.1.Якомога швидше повідомити про цей факт адміністрацію навчального закладу;
6.2.Одночасно повідомити територіальний підрозділ служби у справах дітей та поліцію.
Дії адміністрації навчального закладу у разі отримання повідомлення про жорстоке поводження з дитиною
Дії адміністрації навчального закладу у разі отримання повідомлення
про жорстоке поводження з дитиною.
1. У разі звернення дитини, її батьків (осіб, які їх замінюють) або працівника навчального закладу до представника адміністрації навчального закладу щодо жорстокого поводження з нею адміністратор зобов’язаний:
1.1. якщо звернення (повідомлення) усне, оформити це повідомлення письмово, зазначивши, від кого та коли (дата, час) воно отримано;
1.2. звернення має бути оформлене належним чином, відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян» (має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання);
1.3. письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати.
2. Необхідно терміново (протягом однієї доби) передати цей документ до територіального підрозділу Служби у справах дітей за місцем проживання дитини.
3. Необхідно терміново (протягом однієї доби) повідомити Управління міської ради.
Порядок подання заяв про випадки булінгу (цькування)
1. Цей Порядок визначає процедуру подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькуванню).
2. Заявниками можуть бути здобувачі освіти, їх батьки/законні представники, працівники та педагогічні працівники школи та інші особи.
3. Заявник забезпечує достовірність та повноту наданої інформації.
4. Здобувачі освіти, працівники та педагогічні працівники, батьки та інші учасники освітнього процесу, яким стало відомо про випадки булінгу (цькування), учасниками або свідками якого стали, або підозрюють його вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми ознаками, або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб зобов’язані повідомляти директору школи.
5. Розгляд та неупереджене з’ясування обставин випадків булінгу(цькування) здійснюється відповідно до поданих заявниками заяв про випадки булінгу (цькування) (далі – Заява).
6. Заяви, що надійшли на електронну пошту школи отримує секретар, яка зобов’язана терміново повідомити керівника закладу.
7. Прийом та реєстрацію поданих Заяв здійснює особисто директор школи або його заступник.
8. Заяви реєструються в окремому журналі реєстрації заяв про випадки булінгу (цькування).
9. Датою подання заяв є дата їх прийняття.
10. Розгляд Заяв здійснює директор школи з дотриманням конфіденційності.
Коментарi